14 Ocak 2012 Cumartesi

Şal mı , Eşarp mı?


Şal mı Eşarp mı? Bu ara bu ikiliyi aynı soru cümlesi içinde sıkça görünce bir post hazırlamaya karar verdim.

 Üç sene öncesine kadar twill eşarp ve ipekli (aker, vakko) şal kullanıyordum. Dile kolay tam 12 sene! Ne zaman Yusuf doğdu ve kullandığım iğne oğlumun canını acıttı, iğneyi bırakmaya karar verdim tam da bu sırada ipekevi şallar piyasada duyulmaya başladı.
Twill eşarpları bırakıp şala geçişim pashminalarla olmuştu. O da beni yeterince mutlu etmedi.. Daha sonra facebookta tanıştığım arkadaşım Şeyma'yı buldum ve ilk İpekevi şalımı ondan aldım. Bu dönem içinde markası olmayan Hindistan'dan gelen ve vual  şallardan da kullandım.



Çocuklu bir bayan olarak üç sene boyunca  inanılmaz rahat ettim. Ay başörtümün önü bozuldu mu, yok arkası rüzgarda uçtu mu?  Bu gibi endişelerim hiç olmadı çok şükür. Üstelik acelem olduğu zamanlarda ütüsüz bile çıktığım oldu :) Anne olunca çocuğu göğsünüze almanız ya da sürekli onu öpmek istemeniz durumunda boyun kısmına takılan iğnenin çocuğa batma ihtimali çok yüksek. Bunlardan sonsuza dek kurtuldum derken ...şimdi tekrar eşarp kullanma isteği başladı bende!


Ama nasıl olacak? Üç sene boyunca hiç eşarp takmadım ki becerebilecek miyim?


Dün facebook sayfamda da paylaştım, tepkiler genelde olumlu yöndeydi. Bazı arkadaşlar tek düzelikten sıkıldıkları için benim gibi tekrar eşarp kullanmak  istediklerini söylemişler, bir de olayın böyle bir boyutu var tabii. Herkeste aynı şallar :) Aslında benim böyle bir sıkıntım yok. Herkes istediği şalı taksın hatta aynı renk olsun no problem 4 me ;) Önemli olan rahatlık.

Eşarp çekmeceme bir göz attım da bir sürü twiller! Çok uzun süredir örtülü olunca bu birikim ister istemez oluyor :) Ama sandığınız gibi öyle markalı 250-300 tl.lik eşarplarım hiç olmadı. İdealtepe'de oturduğumuz zamanlarda sahilde vakko outlet vardı. genelde ben oranın indirim günlerinde eşarplarımı stoklardım. Şimdilerse ise Vakko'dan yeni bir ürün almıyorum. Onları desteklememek adına..

Bu kadar şey yazdım ama hala bir karar verebilmiş değilim. Bir de şalı kendime yakıştırıyorum, rahatlığını seviyorum. Eşarp takarsam kendimi yadırgayabilirim. 

Eeee şimdi ne yapacağım ben ??? :)

NOT:Şaldan vazgeçemeyenleri hemen  şallarımı aldığım arkadaşım Şeyma'ya yönlendiriyorum. Renk seçeneği çok fazla olduğu için ilk tercihim O olur:)  (Mail yoluyla çok soran oluyor) Kendisi bu yazıda kullandığım fotoğrafların da sahibidir.
Tel:0544 858 82 18

Mutlu, Bembeyaz Pazarlaar!!! :)



47 yorum:

Sumeyye dedi ki...

Feyzacım şal rahat ama şu rüzgarlı günlerde eşarp daha rahat geliyor bana.Bir de bugün şalımı iğneli taktım,hiç fena olmadı.Bundan sonra öyle kullanabilirim.
Vakko olayını ben nedense Türk devletine vergi veriyorlar,Türk ekonomisini canlandırıyorlar olarak bakıyorum. Tabii herkesin tercihi farklı.Sana eşarp da çok yakışır eminim :)

Feyza dedi ki...

İlk şal kullanışımda şalımı iğnelemiştim ama delik deşik olunca iğneden vazgeçtim. Eşarpları iğnesiz kullanabilenlere hayranım. Sen de iğne takmıosun eşarpta değilmi ,bana öğretmelisiin!:)

Sumeyye dedi ki...

Yok eşarbı iğneli kullanıyorum.Boynuna takıyorum bir tane. Kübra iğnesiz kullanıyor :)

Ortadünya Sakini dedi ki...

ben de genel olarak şal kullanıyorum feyza hanım ama eşarbında rengarenkliğini nebilim o havasını aradığım için hala twil eşarplarımı kullanıyorum. Eminim size de yakışır eşarp, ki geçmişte yakıştırmışsınızdır sadece şu an gözünüzün alışkanlığı. Hatırlıyorum bizim ilk örtüye girdiğimiz bir dönemde de şallar modaydı sonra eşarplar sonra şu an gene şallar...Bu döngü gibi aynı. Hem oğlunuz da biraz büyümüş.:)

tüli dedi ki...

bende iğnesiz kullanıyorum eşarbı iğne taktığım zaman kafamı sağa sola döndüremiyorum :)

Nazan dedi ki...

Feyza hanım, bende rahatlık yönünden bu aralar hep şal kullanıyorum, ama artık eşarp taksam iyi olur diye düşünüyorum. ben iğne yerine mıknatıs kullanıyorum böylece eşarp ve şallarda delik oluşmuyor. tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

Ben de halen şal kullanmayı pek beceremiyorum :) Hoşuma gitmesine rağmen, boynum açıkta kalıyor gibi geliyor, arkaya attığım üçlar 5 dak. sonra öne geliyor falan:) Eşarp kullanmayı daha çok tercih ediyorum sanırım, bu ara herkeste tek renk şallar görmekten sıkıntı geldi bana da:) Cacharel markasının twill ipekleri çok rahat kullanılıyor, diğerlerine göre daha tok bi dokuması var, desen konusunda Vakko'dan daha iyiler ;) Seni eşarplı görmedim hiç, ama eminim o da çok yakışacaktır

Feyza dedi ki...

nilla, o zaman hemen kübraya danışmalıyım bu konuyu :)

ortadünyasakini, evet dönem dönem değişiyor dediğiniz gibi. Şimdi eşarpta mı sıra ?:) evet büyüdü bakalım bir denemek lazım gözüm alışır elbet;)

tüli, haha evet ya bi de öyle bi durum var robot gibi sağa sola döndürememek. ben o kadar sıkmıyordum gerçi rahattı ama iğnesiz çok daha rahat olur diye düşünüyorum :)

Feyza dedi ki...

nazan, mıknatıs mı? ilk kez duyuyorum. Nasıl kullanılıyor çok merak ettim.??

zehrasunayuzun zamandır hiç eşarp markalarını takip etmiyorum inanki, eşarp kullanmaya başlarsam aklımda olsun Cacharellere de bakiyim. Yok ya o kadr yakışmıyor. Bir gün foto çekiliyim de paylaşayım o zaman yorum yapın:)

Adsız dedi ki...

Bende aynı gelgiti yaşıyorum şu sıralar ama galip gelen hep şal oluyor.Benim şala alışmamın rahatlığının yanında bir sebebi de tek renk oluşuydu.Eşarplar desenli olunca elbise uydurmakta da sorun yaşıyordum,desenli elbise giymek ortaya iyice karışık görüntü çıkarıyor malum.

naki dedi ki...

şal şal şal :) 1 yıldır hiç eşarp kullanmadım desem yerıdır. eşarplarımın cogunuda dagıttım artık kullanabılecegımı sanmıyorum,sıkıyorlar,şalın rahatlıgı yok :)ama illakı özel olan esarplarımı sakladım. nolur nolmaz :)

annem dikti ben giydim dedi ki...

şalları çok şık bulmama rağmen herzaman kullanamıyorum nedense.yılların eşarp alışkanlığından olsa gerek...desenli kıyafetler için kurtarıcım ama kesinlikle.

eşarbı iğnesiz kullanıyorum ben de.daha rahat ediyorum...

ayrıca şal sana çok yakışıyo :)

yastuf dedi ki...

Bende sallarimla cok mutluyum bazen ellerim esarplarima dogru gidiyor ama tekrar donuyorum sallarima..ikisi de yakisir size eminim..

Seyma Hanim benimde kurtaricim..sagolsun okyanis otesine gonderdi,gonderiyor istedigim renkleri sagolsun..

Adsız dedi ki...

Canım ben bir senedir kapalıyım.Kapanmadan önce bir heves gittim kendime 3 tane eşarp aldım. Kapanmadan öncede ben boynuma şal takmadan çıkmazdım. Özellikle kışları o yüzden paşmina şallarım bir hayli fazlaydı zaten. Bende senin gibi önce onlarla başladım. Sonra ipekevinin ve armandanın şalları kullanmaya başladım. Çok heves etmeme rağmen sadece 3 kere eşarp takabildim. Şala alışınca ve sonra eşarp takınca insan kendini çok rahatsız hissediyor. Açıkçası ben rahat edemedim. Ama şalında eşarbın yeri farklı. Bazen bazı kıyafetler giydiğimde ya eşarp taksam süper olur dediğim zamanlar oluyor. Ama en son taktığımda boyun kısmına iğneyi takmadan bağladım ozaman hem çok sıkı olmuyor hemde kimseye batmıyor. Taktıkça tekrar alışacağını düşünüyorum. Belik biraz zaman alır ama olsun. Bence eşarbı bırakmamalıyız. Bu arada bende bu konuda ne kadar birikmişim yorum çok uzun oldu. İyi geceler diliyorum. Sevgilerle...

Adsız dedi ki...

Canım ben bir senedir kapalıyım.Kapanmadan önce bir heves gittim kendime 3 tane eşarp aldım. Kapanmadan öncede ben boynuma şal takmadan çıkmazdım. Özellikle kışları o yüzden paşmina şallarım bir hayli fazlaydı zaten. Bende senin gibi önce onlarla başladım. Sonra ipekevinin ve armandanın şalları kullanmaya başladım. Çok heves etmeme rağmen sadece 3 kere eşarp takabildim. Şala alışınca ve sonra eşarp takınca insan kendini çok rahatsız hissediyor. Açıkçası ben rahat edemedim. Ama şalında eşarbın yeri farklı. Bazen bazı kıyafetler giydiğimde ya eşarp taksam süper olur dediğim zamanlar oluyor. Ama en son taktığımda boyun kısmına iğneyi takmadan bağladım ozaman hem çok sıkı olmuyor hemde kimseye batmıyor. Taktıkça tekrar alışacağını düşünüyorum. Belik biraz zaman alır ama olsun. Bence eşarbı bırakmamalıyız. Bu arada bende bu konuda ne kadar birikmişim yorum çok uzun oldu. İyi geceler diliyorum. Sevgilerle...

Sema Sultan dedi ki...

Feyzacim esarbi ignesiz cok rahat kullanirsin. Bence de eminim sana cok yakisacaktir. Sadece gozunun alismasi icin biraz esarpli zaman gecirmelisin :)

gunlukcugum dedi ki...

salin goruntusunu seviyorum ama tesetturlu bulmuyorum..cocukla daha zor geliyor bana egilirken falan asilmasi beni rahatsiz ediyor)belkide aliskanlik ben alisamadim ...esarp daha rahat...ben kesinlikle igne kullanmiyorum ..batar diye tirsiyorum)

Elif dedi ki...

bence şal sizin gibi zayıf ve uzun boyunlu bayanlara yakışıyor.ben şu an kilo aldığım için fotoğraflarda kendimi şallı hiç beğenmemeye başladım ve eşarba dönüş yaptım.siz şaldan vazgeçmeyin en çok yakışanlardan birisiniz.

htchndr dedi ki...

benim ilk kapanmaya şallah başladım eşarp bağlamayı zamanla öğrendm eşarbı daha çok begenıyorum ama şal rahatlığıda bri başka tabi

u.aydin dedi ki...

bence ikisi de yakisir.zaten daha once kullanmis biri olarak bir ikiderken alisirsin esarba da.dedigin gibi cocukla rahat etmene de bagli.hadi sana kolay gelsin hayatim.sevgilerle.

Adsız dedi ki...

Bizde de galip hep şal :) Esarp bozuluyor sürekli. ve artık farke ettmi ki eşarbı kendime yakıstırmamaya basladım :)

Mine Ertuğrul dedi ki...

Merhaba Feyza,
Güzel bir konu. Ben yeni örtündüm, henüz birkaç ay oldu. Ancak yıllardır etrafımda eşarplı bayanlar vardı ve desenli kıyafet üstü desenli eşarp hatası çok sık yapılırdı. Şallar bu yönden bayanları kurtardı bence.

Ben örtünmeye şalla başladım, eşarp düşünmüyorum pek. Şallarımı önce kapalıçarşıdan alıyordum ancak çok ağır olunca kayıyorlardı, rahatsız oluyordu. Artık semt pazarından alıyorum 10ar liraya, hafif ama büyük ve tok duruyorlar. Hiç ipekevi şalım olmadı, almam da herhalde, sanırım bu biraz arkadaşlarla alakalı bir durum. Aile çevremde tesettürlü olmadığı ve arkadaşlarımla da alışveriş yapmadığım için kazanmayacağım bir alışkanlık herhalde. Ama farkını merak etmiyor da değilim...

Sudalgasi dedi ki...

şal tabii ki de hele de ipekevi ise kesinlikle şal...eşarp daha kadınsı duruyor bence hele boyundan da sıkınca ben boğuluyo gibi oluyorum :)

D u r n i k ' in Günlüğü dedi ki...

Ben ikisinide rahatlikla kullaniyorumm spor giyimdee gnelde sal :)ama esarp vakti bencee:)eminimmm sizede cok yakisir

mydepo dedi ki...

ya ben anlayamıyorum iğnesiz gözükmüyormu boyun birde ben iğne bile takınca arkaya attığım şal hep önüme geliyor onu nasıl hallediyorsunuz ya

Kübra dedi ki...

Sümeyye iğnesiz kullanıyor demiş, hemen bir açıklık getireyim konuya :)
Öncelikle ben şal kullanmayı çok seviyorum; ama eşarp kullanmayı da çok özlüyorum.. Özellikle desensiz kıyafetler giydiğimde eşarbımın deseniyle hareketlendirmek hoşuama gidiyor. İğne meselesine gelince, öncelikle iğnelide olduğu kadar muntazam durmasını beklemeyeceksiniz eşarbınızın. Ama eşarbın uçlarını çene altında birleştirik arkaya doğru atarken başınızla iyice sıkıştırırsanız, arkadan da sağlam bir düğüm atarsanız gayet güzel duruyor. Ama eşarbın dokumasına bağlı olarak zaman geçtikçe gevşeyebiliyor düğüm. Özellikle sık dokumalı nisbeten sert twillerde oluyor bu durum.. Hem iğne kullanmayınca caaanım eşarplar da delik deşik olmuş olmuyor :)

mydepo dedi ki...

iğnesiz kullanan bir kaç kişiyi gördüm..hep boyun illaki biraz görünüyordu..o zaman da tesettür olmuo zaten..eşarp delik deşik olsun önemli değil..yeterki boyun görünmesin yaa..

Nazan dedi ki...

bence delik desik etmeye hic gerek yok :) Feyza hanim, bana mail adresinizi gönderirseniz miknatislarin fotografini ve nasil kullandigimi size gönderebilirim.

SsİEZMA dedi ki...

Nazan ve Feyzacım bende merak ediyorum mıknatısların kullanımı . ssiezma@gmail.com

Adsız dedi ki...

Ben şal ve eşarbı karışık kullanıyorum yıllardır :) Ama son zamanlarda trend malum şallar. Ayrıca yurt dışında eğitim almış biri olarak söyleyebilirimki Araplar hep şal kullanıyor . Ben iğnesiz şal ve esarp kullanamıyorum , boynumun altında ığne olunca cok rahat edıyorum acıkcası . Şu bir gerçeki hiç bir kadını başortusu güzelleştirmez , güzelliği ortsun diye vardır.

maral dedi ki...

feyza cım ben sümeyyenin blogunu takip etmeye başladıktan sonra rüyalarımda görmeye başladım :( izmirde yaşadığım için ipekevi alabileceğim bi yer de yok. :S şeymanın sitesinden de alamadım :)) facebook kullanıcısı olmadığım için :)

Feyza dedi ki...

superisi, ne kadar doğru söyledin. Örtülü bayanların yaptığı en büyük hataların başında geliyor desenli kıyafete desenli eşarp takmak. Ne kadar karmaşık, ne kadar göz yoran bir görüntü oluyor.. Düz renk şalları kombinlemek bu yönden çok daha kolay :)

naki, şal şal şal :) sen de vazgeçemeyenlerdensin anlaşılan;)

annem dikti ben giydim, ben de eşarbı çok uzuun yıllar kullandım ama şala geçince hemen eşarpları bi kenara itiverdim. Sen eşarplarına sadık kalmışsın:) eşarbı iğnesiz kullanan biri daha çıktı tebrikler:)

yastuf, Ooo şeyma okyanusları da mı aştı şal gönderme konusunda maşallah:) Hangi ülkedesiniz? Oralarda ipekevine alternatif şallar bulunmaz mı acaba?

Fikri Ala, yorumun için teşekkür ederim :) Evet taktıkça alışılır doğru diyorsun, bir de sanırım çok takıntılı olmamak lazım önünün çok düzgün olması konusunda.. olduğu kadar artık:)

sema, tamam deneyeceğim ve ilk fırsatta fotoğraf çektirip size göstereceğim inş:)

gunlukcugum, tercih meselesi tabii ama saç boyun kapalı olduktan sonra tesettüre neden uygun olmasın ki?

Feyza dedi ki...

elif, sana öyle geliyordur bence, kilo alınca neden yakışmasın ki.. yalnız şöyle bir durum var eşarp bağladığım zaman yüzüm küçücük kalıyor yanaklarım kapanıyor.(yüzü daha ince gösteriyor) Bir de benim cildim inanılmaz hassas yüzüme değen ipek bile olsa kaşıntı ve kızarma yapıyor..

Feyza dedi ki...

haticeninpepelası, :)

u aydın, teşekkür ederim sevgiler :)

isterenklihayatblogspot.com, sürekli bozuluyorlar gerçekten. eşarp kullanırken sürekli aynada eşarbımı kontrol ederdim, önü çarpılmış mı die:))

mine ertuğrul , Öncelikle tekrar hayırlı olsun :) desenli kıyafet üstüne desenli eşarp hatası gerçekten çok var etrafta. Gerçi daha sonra düz renk eşarplar da çıktı sonradan ama yine de düz renk şal gibi tutmadı. İpekevi kullanmadıysan bundan sonra da boşver kullanma, bağımlılık yapıyor çünkü;)

maral dedi ki...

kırlar aynı soruyu meyye'de de sordum, fatihte ipekevi satan mağaza yada esarpçı ismi verebilir misinz?

Aslıı dedi ki...

SLM ben yeni blogcyum sitenizi v içeriklerinizi çok begendm hemen izleyiciniz oldum banada beklerim :)(: http://hulyaninkampanyasarayi.blogspot.com/ izleyicim olursanız çok mutlu olrum :)

Feyza dedi ki...

sudalgası, iğneli kullanınca ben de boğuluyor gibi oluyorum. Bugün uzun zamndan sonra iğnesiz eşarp taktım ama şal daha rahaat:)

Durnik'in dünyası, :) spor yaparken ve spor giyimde şal daha güzel duruyor gerçekten.

mydepo, iğnesiz kullanınca boyun görünmüyor biraz dikkat etmekte fayda var tabii. Bir de şalın uçları hiç önce gelmiyor bende. (namaz kılarken arkadan bağlamak gerekiyor)

nazan , çok tatlısın ya tşk ederim fotoğraflayıp gönderdiğin için :) peki öyle minik mıknatısı nerden bulabilirim?

Feyza dedi ki...

sevinç, nazan yorumu okuduysa sana da gönderir, olur da görmezse beni haberdar et ben gönderirim.

fazilet, evet haklısın şal sadece Tr.de değil heryerde çok fazla kullanılıyor. Rahatlık önemli diyince niye rahat olunsun,baştan savma olunsun diye tepki gösterenler var ama dinimiz kolaylık dini çok şükür:)

maral, blogta şeymanın telefonunu yazmıştım ordan iletişime geçebilirsin:)

Feyza dedi ki...

hülya, teşekkür ederim:)

Nazan dedi ki...

;) beğenmene sevindim :) burda anlatırken tabii orasını düşünemedim. Almanya Berlin de bi arkadaşım satıyor bunları... Eğer isteyen olursa kargo ile göndermek sorun olmaz sanırım...
Bu arada eşarp ta çok yakışmış. Kendini uzun süre şal ile gördüğün için tuhaf geliyordur, ama eşarp ta güzel duruyor...

maral dedi ki...

ben armanda dan suyeşili şal aldım ama ilk kullanumda iğne taktığım yerde tülermeler oldu am kendiliğinden döküldü. bu sizce normal mi kızlar? :S bütün ipek şallarda bu oluo mu :S

semra dedi ki...

Merhaba bende miknatisla ilgili bilgi alabilirmiyim rica etsem :

kelebek dedi ki...

serracım merhaba, sana şal cok yakısıyor zümrüt yeşili bilhassa. bende mıktanısı ilk daha duydum senden rıca etsem en kısa zamanda bızede resımlerle acıklayabılır mısın? bi de bursada olduğum için cok sal secenıgım var cok oluncada ınsan kararsız kalıyor sen marka olarak ipekevinimi, armanda %100 mü, yoksa arminenın ürünlerimi önerirsin, şimdiden teşekkürler bu arada oğluna geçmiş olsun :)

Feyza dedi ki...

Maral,armanda kullanmadigim icin hicbir bilgim yok ama ipevinde de igne kullaninxa deforme olabiliyor..

Kelebek,isim karisikligi oldu galiba:) miknatisla ilgili nazan yorum birakmis minik miknatislari boyuna igne gibi tutturuosun. Uzerine esarp geldigi icin gorunmuyor. Almanyadan kargoyla gonderebiliyormus satan kisi. . Bursada oldugun icin cok sanslisin. Armanda ve armine daha once kullanmadim ama kullanip da memnun kalan arkadaslarim var.

kelebek dedi ki...

pardon feyzacım özür dilerim. cevabın için teşekkürler :) hoşçakal.

Unknown dedi ki...

Merhaba tesadüfen bu sayfaya rastaldim ve en son Nazan hanim sallar icin miknatislar Berlinden bi arkadasindan temin edebiliriz demis... Ben Berlinden katiliyorum ve nerden alabilecegimi söyliyebilirseniz cok sevinirim :)

Unknown dedi ki...

Merhaba bu sayfayi tesadüfen gördüm ve Berlinde sal miknatislari satiliyormus...tam olarak nerde satiliyor biliyormusunuz :)